Welkom bij Groei & Bloei

Donderdag 1 t/m zondag 4 augustus 2024

Meer

Voorwoord

Na een lange natte periode is het eindelijk droger weer geworden. Ik zie een explosieve groei van al het groen en het zijn niet altijd de meest gewenste soorten die snel groeien. Het slakkenprobleem houdt ons dit jaar meer dan anders bezig.

Er liggen inmiddels alweer een aantal activiteiten achter ons, waaronder ook de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV). Deze vond dit jaar pas in mei plaats; wederom in de Stoethoeve. Mogelijk te laat gepland zodat het samenviel met veel andere activiteiten. Misschien was er om die reden te weinig belangstelling. De aansluitende wijnproeverij was zeer geslaagd met dank aan Leon Gommers.

Ondanks dat het weer op de Open Tuinendag niet helemaal droog verliep, heeft dit de bezoekers niet weerhouden om de fraaie, gevarieerde tuinen te bezoeken. Het was een groot succes. Dank aan iedereen die zich hiervoor heeft ingezet. Een verslag hiervan leest u verder in dit blad.

Niet lang na de Open Tuinendag in Soest ben ik ver trokken naar Texel. Mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld toen ik las dat daar ook een Open Tuinendag was. Op het eiland is geen afdeling van Groei & Bloei, maar zijn er een drietal serieuze tuinclubjes, waaronder een in het dorpje De Waal. De tuincommissie had een aantal inwoners bereid gevonden om hun tuinen open te stellen.

Een verrassende bloemenpracht in de veelal diepe tuinen, achter de oude huisjes aan het Hogereind, die vervolgens overgaan in het bekende weidse landschap van Texel. Omdat het dorpje niet groot is lagen bijna alle tuinen op loopafstand.

Tot slot: Misschien kunt u mensen in uw omgeving enthousiast maken om lid te worden van Groei & Bloei. Er geldt momenteel een interessante korting met welkomstcadeau.

Ook wil ik de mensen bedanken, in het bijzonder Lida, die weer druk zijn geweest met de uitgave van de nieuwe Bloeiwijzer.

En onze dank gaat natuurlijk uit naar onze trouwe groep van adverteerders. Zonder hen zou dit blad niet kunnen bestaan.

Ik wens u nog een fijne zomer toe en misschien ont moeten wij elkaar bij een nog komende activiteit. Ook namens het bestuur: hartelijk welkom en tot ziens.

Riël Voet, uw voorzitter

Tuinlog