Terugblik algemene ledenvergadering en wijnproeverij

Op donderdag 30 mei 2024 vond de jaarlijkse algemene ledenvergadering van Groei & Bloei afdeling Soest en Soesterberg plaats in de schaapskooi van boerderij de Stoethoeve te Soest. Dit keer met een twist: naast de formele zaken stond er een wijnproeverij op de agenda. Na een welkomstwoord en opening van de vergadering door de voorzitter gaf de secretaris een presentatie over de activiteiten in het afgelopen jaar, die dankzij de inzet van vrijwilligers, gerealiseerd konden worden. Bij afwezigheid van de penningmeester werd het presentatiestokje overgenomen door een van de    leden van de kascontrolecommissie met een toelichting op de jaarcijfers, waarna décharge door de    vergadering werd verleend aan penningmeester en bestuur.  De voorzitter benadrukte aansluitend dat het een uitdaging blijft om leden te interesseren voor een    functie als commissie- of bestuurslid. Helaas is het bestuur er niet in geslaagd om de vacante plaats in het bestuur (commissie cursussen en workshops) op te vullen, wat de druk op bestaande bestuurs-    en commissieleden opvoert. Het complete sociaal jaarverslag 2023 is te lezen op de website van de afdeling (www.soest.groei.nl).

Na sluiting van de vergadering was het tijd voor een gezellige wijnproeverij verzorgd door wijnhandel  Gommers in Soest. Leon Gommers, een gepassioneerd wijnkenner, vertelde over de kunst van het combineren van wijn en kaas en illustreerde dat aan de hand van een tafel vol kazen en een selectie wijnen die perfect bij elkaar pasten.Een smaakvolle en leerzame afronding van deze avond.