Soest

Soester tuinpodium

Vol verwachting werd het weerbericht gevolgd in de week voorafgaand aan ons eerste SOESTER TUINPODIUM.

Wij haalden opgelucht adem toen wij zaterdagmorgen 21 september 2019 naar buiten keken. Geweldig nazomerweer met een stralende zon.

Laat onze gasten maar komen!! De tuin van Steef Buijtenhuis, Albert Cuyplaan 2a, was opengesteld om 13.00 uur. De toon werd meteen gezet! Ruim 30 bezoekers bezochten de tuin en genoten van een inspirerend fluitconcertje, verzorgd door Pherenique Weenink.

De volgende tuin die bezocht kon worden, was de sfeervolle tuin van de familie Van Breukelen, van Straelenlaan 7. Deze verrassende tuin werd bezocht door ruim 40 tuin- en muziekliefhebbers. Eerst werd de gelegenheid geboden om deze smaakvolle en goed verzorgde tuin te bewonderen.

Ondertussen installeerden Rosamint Faas en haar gitarist Jens Larsen zich onder de veranda.  Roos zong de sterren van de hemel met haar warme jazzy stem.

Na een heerlijk uurtje trokken wij richting Praamgracht 3. Daar werden de gasten verwelkomd door Beline Geertsema. Er was ruim tijd om de tuin, zeg maar gerust park, te bewonderen.

Hier waren bijzondere tuinornamenten te zien, gemaakt door onze plaatsgenote/ kunstenares Lyda Dirkse. Beline gaf vooraf een uitgebreide toelichting rond de geschiedenis en de aanleg van deze bijzondere tuin. Ondertussen waren de leden van shantykoor "het Ruime Sop" uit Bussum gearriveerd. Als afsluiting van deze schitterende middag hebben wij intens genoten van een meer dan enthousiast optreden van het shantykoor.

Wat ons betreft: voor herhaling vatbaar.

Met SOESTER TUINPODIUM hebben wij onze vereniging Groei & Bloei op een inspirerende muzikale manier laten zien en horen.